Tramp - Karlštejn,Amerika & Alkazar

Je sobota 7.března ráno 5.hodin a nasedám u nás v Havlíčkově Brodě na vlak.V Praze se má připojit Hans na jeden den.A taky,že jo v 7 vysedám v Praze a Hanse už vidím.Přesedáme na vlak na Karlštejn a jedeme kolem Vltavy a pak Berounky…parádá.V Karlštejně vysedáme a po chvíli mezi kopci uvidíme hrad …nádhernej pohled.V místním krámku zakoupíme Branické pivo a na lavičče před ním ho popíjíme a kocháme se jak je tady krásně.Dál jdeme po žluté směr Malá Amerika, točíme se kolem hradu ,který je fakt nádhernej ,dál kolem Dubu sedmi bratří.I když jsme jen kousek za hradem tak už není vidět jak ho pěkně mezi kopci schovali…Přicházíme na Malou Ameriku a ze štol,které jsou zamřížované na nás mávaj děti,dozvěli jsme se,že se dá někde objednat prohlídka,to by nebylo špatné,tak příště……Dál procházíme malé lomy v okolí a v jednom vidím nějaké trampíky jak dělají ohen.Kříčím na ně zeshora ,,Ahoj klucíí,co je to za lom‘‘ . ,,Ahoj Liščí lom‘‘ odpovídají zespoda ,,A kde je lom Modlitebna ,není to ten lom jak je tam ohniště a štola s cedulkou,že tam v zimě spí netopejři tady hned vedle‘‘volám na ně dolů ,,Jo,jo přesnětak odpovídají….,,Super tam jsme už byli‘‘povídám Hansovi a vracíme se.Je to tady pěkný bludiště,kdo se v tom má vyznat.Lom Modlitebna jsem si vybral jako spaní na noc ,je tady ohniště a vchod do Kamenské štoly , kterou jsem trochu prozkoumal…..Dál vyrážíme opět kolem Malé Ameriky ,kolem lomu Kanada na trestanecký lom Mexiko.Ten má velmi příkré stěny,když to vidím řeknu jen ,,to je ale džuzna,vid Honzo‘‘ Nad džuznou uděláme oběd ,odpočíváme na sluníčku,sledujeme horolezce je to tady bezva…..Dál směr Velká Amerika..jsme u ní…vidím jí prvně…vyráží to dech…..Jdeme kolem ní těsně po kraji dole propast,povídám ,,Kdepak tady nesmí bejt člověk připitej‘‘. Sedíme nad ní na sluníčku a koukém do plánku štol co mi poslal Uzda.Hlavní sběrná štola má délku 2 950 metrů,no potěš koště.Dál jdeme kolem židovského hřbitova ,na který juknem, do vesnice Mořina na pivko.Odtud zpět na Karlštejn kde si dáme večeři a pivko.V hospodě nad námi sedí papagáj a když na něj zapískáme tak nám odpovídá…dobrý posezení…V Karlštejně se rozloučím s Hansem,jde na vlak a já zčerstva vyrážím směr lom Modlitebna,začíná se smrákat,přece to tady tak neznám.Na Malé Americe je už skoro tma a když přícházím k Modlitebně,vidím jak stěny lomu jsou ozářené světlem a cítím kouř z ohně.Sakra někdo mě předběhl,povídám si a vypínám čelovku.Koukám ohen hoří ale nikdo nikde.Sundám bágl a svítím do štoly ta je prázdná všude ticho jen ohen praská.No nic uvidím přikládám a popíjím rum.Vzpomenu si jak mi Uzda říkal o tajemném přízraku Ameriky o postavě která se vynořuje ze štol no prostě Hagen.Pípne mi mobil a koukám,píše Sud,měl jet se mnou,ale zasekl si krumpáč do nohy.Jaká náhoda tady ve štole jsem taky objevil krumpáč.Vyměníme si pár sms,přiložím , kouknu na štolu a jdu na kutě,ráno mám v plánu brzo vstávat.V noci mě budilo jen houkání sovy.Ráno přiložím na ohen,který ještě doutnal a pojím. Když jsem zabalil ,vyrážím směr Alkazar.…….. Alkazar,něco nádhernýho,vidím ho už z dálky.Samozřejmě,že se chci dostat někudy nahoru.Nacházím na boku stezku,kterou šplhám .Stojí to za to,zeshora koukám na krásné údolí Berounky.Pohled pro bohy.Trávím tam celé dopoledne.V dálce je vidět Beroun.Řeknu ,,Beroun‘‘ a podél řeky Berounky mířím na nádraží do Srbska na vlak.V nádražní hospůdce tam točí výbornou jarní třináctku.Leze trochu do hlavy ale pár jsem jich zdolal.Plánuju kam pojedu příště,že by Štěchovice a pak proti proudu Vltavy..no uvidím. AHOJ KEPI……